reklama

List po rozlúčke

Ahoj babi, odišla si, a ja som Ti nestihla povedať ako Ťa mám rada. Možno som sa bála, že keď to urobím, odídeš skôr. A možno som len nechcela veriť tomu, že Ťa už neuvidím a neobjímem inde ako v nemocničnej izbe. Neverila som tomu, že Ťa už neuvidím sedieť v kresle pred pekelne hlasno kričiacim televízorom, či s knihou Ericha von Dänikena v rukách... ale už neuvidím... a predsa sa teraz usmievam...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Často spomínam na to, aká si bola. Rozprávam sa s Tebou a cítim, že si tu so mnou. Nie len vtedy, keď sledujem horúci plamienok sviečky na studenom mramore, nie len v deň Tvojich narodenín. Si tu so mnou keď si ráno umývam zuby, keď sa trasiem pred skúškou, keď pečiem koláč akým si nás občas prekvapila, keď si večer líham do postele.

Keď som bola malá, nedovolila si mi vstať od stola, kým všetko nedojem. Behávala som Ti po byte, taká malá neposedná gulička, polievala muškáty na balkóne, lúštila s Tebou krížovky. Spoločne sme sadili semienka do hriadok v našej záhrade a tešila som sa, že Ti môžem pomáhať zbierať úrodu. Milovala som Tvoj kysnutý kakovník, pečené buchty, plnenú papriku, džemy a čalamádu. Tvoj úsmev, keď sme doneisli z lesa plný košík húb a Ty si si nasadila okuliare a s vedátorsky vážnym pohľadom vyhodila polovicu do koša. Celé hodiny si mi rozprávala o svojom detstve a ja som poslušne počúvala, i keď ma to vtedy vôbec nezaujímalo.

Posledné mesiace som chodila za Tebou, pomáhala Ti a počúvala. Snažila som sa pochopiť to, ako si žila, čo si na tomto svete vážiš, čo sa ti páči a na čo nikdy nezabudneš, to, čo Ťa trápi, čo bolí. Rozprávala som Ti o tom, ako žijem, čo si myslím a Ty si sa snažila pochopiť, ako sa zmenil svet...

Sedím a hľadím na našu spoločnú fotku... Neviem, či teraz vidíš, ako Ti píšem, neviem, či tam hore máte internet... chcem Ti však povedať to, čo som v posledných uplakaných dňoch nestihla. I keď to určite vieš.

Ľúbim Ťa babka. Pre mňa tu zostaneš naveky.

Tvoja vnučka Janka

Jana Kopernická

Jana Kopernická

Bloger 
  • Počet článkov:  108
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Skalopevná optimistka. Lemur. Zoznam autorových rubrík:  stalo safilozofické okienkolistáreňdialógytam kdesinezaradenévraj poézia

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu