reklama

"Ja keby som mal samopal..."

Štvrtok doobedu, v električke prázdno. Sadla som si a v hlave ešte trochu dolaďujem informácie, ktoré sa budem snažiť podať na stretnutí...a ešte aj meškám! Do čerta! Keby aspoň nepršalo... "A počúvajte, viete čo?" pozerám odkiaľ sa rozkrikuje silný mužský hlas. "Tí zlodeji sprostí. Na čo nám je toľko tých poisťovní? Ja som štyridsať rokov platil poistku, len jedna bola, a dobre bolo. Nikto nevydumoval, keď mi bolo dajaké lieky treba, tak som ich dostal." Starší pán po sedemdesiatke (prezývka dedko), ale za to plný energie na rečnenie a rozčulovanie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

"A teraz? Aha, som doplácal za lieky deväťsto korún. A teraz koľko budem? Dvetisíc! Nech si ten Zajac tie lieky požerie, hoci aj keby umrieť som mal!" Dve ženy približne v jeho veku (prezývka babičky), sediace oproti nemu, len tak oči očili. Dedka to ešte viac nažhavilo: " No veru. A vy keď teraz štyristo platíte, tak budete dvakrát toľko! No hej! Tak to je! Čoho som sa to dožil! A vysoké budovy stavajú tie poisťovne, dobre im je, peniaze majú."

Zatiaľ čo jedna babička sa tvárila, že skúma čosi za oknom a druhá hľadela "do blba", bolo jasné, že ho počúva celá posádka električky.
"Poslanci jedni zlodejskí. Viete čo? Ja keby som mal samopal...," vtedy už som sa obzrela aj ja. Na prvý pohľad taký milý nevinný deduško a hľa! Začala som premýšľať, ako by som mu to všetko vysvetlila, keby som mohla. Ale asi by to bolo márne...generation gap? A vedela by som to vôbec vysvetliť? Mala by som dosť argumentov? "...ja by som ich všetkých do radu postavil a pri stene postrieľal ako takých psov prašivých! Oni peniaze majú, ale čo my? Oni si môžu dovoliť všetko platiť!"

Vystúpil na zastávke pri nemocnici. Babičky zmizli akosi expresne rýchlo. A všetky oči sledovali, ako nešťastný revolučný dedko opúšťa električku opierajúc sa o barle. Sledovali a nechápali, chápali, ľutovali, vysvetľovali... myslíte, že by to po prečítani "modrej knižky s mrakodrapmi v oblakoch" pochopil?

Jana Kopernická

Jana Kopernická

Bloger 
  • Počet článkov:  108
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Skalopevná optimistka. Lemur. Zoznam autorových rubrík:  stalo safilozofické okienkolistáreňdialógytam kdesinezaradenévraj poézia

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu